Serwis opon: Prawidłowo przeprowadzony montaż opon oraz wyważenie koła to gwarancja bezpieczeństwa. Na wyposażeniu firmy posiadamy nowoczesne urządzenia do montażu opon oraz wyważania kół HUNTER GSP9700 z testem drogowym, po za tym narzędzia diagnostyczne umożliwiające efektywne wykonanie większości napraw samochodowych gwarantujących kompleksową i profesjonalną obsługę. | ![]() |
![]() |
Czujniki TPMS: W naszym serwisie obsługujemy coraz bardziej popularne czujniki ciśnienia systemu TPMS, czyli systemu monitorującemu ciśnienie w ogumieniu (programujemy, kodujemy itd...). Zgodnie z przepisami od 1-go listopada 2014 r. wszystkie nowe samochody sprzedawane na terenie Unii Europejskiej są w niego wyposażone, co wiąże się z dodatkowymi czynnościami podczas serwisu, które wykonujemy. |
Test drogowy Hunter GSP970
![]() |
Za pomocą nowoczesnego urządzenia do przeprowadzania testu drogowego, badana jest konstrukcja opony, diagnozuje się wszelkie drgania występujące w kole, badana jest sprężystość, sztywność opony oraz całego koła w rzeczywistych warunkach na drodze. Urządzenie do testu drogowego wykrywa wszelkie wady konstrukcyjne, które występują w oponach nowych i używanych - opiera się na tym prawidłowo wykonany serwis opon. Urządzenie HUNTER GSP9700 jest używane do rozpatrywania reklamacji przez firmy oponiarskie Michelin i GoodYear. Dla ograniczenia drgań koła spowodowanych błędem kształtu lub biciem felgi koła i biciem opony - w wyważarce HUNTER GSP 9700 zastosowano specjalną funkcję: Zmiana ta wywołana jest najczęściej nierównomierną sztywnością promieniową opony, błędem kształtu i biciem tarczy koła. Poniżej przedstawiony jest sposób pomiaru zmiany siły promieniowej działającej na koło, określania przyczyny tych zmian oraz ograniczenia ich zakresu. 1. Po włączeniu funkcji „Road Test”, rolka zostanie dociśnięta do obracającego się koła z siłą 6350 N (dawniej 635 kG.) Rolka ta jest dla koła zamontowanego na wyważarce tym, czym dla koła zamontowanego w samochodzie jest droga. Po wykonaniu kilku obrotów koła, na ekranie wyważarki GSP 9700 ukazuje się wartość informująca o wielkości zmian siły promieniowej dla kompletnego koła. Jeśli wartość według oceny programu wyważarki jest za duża, trzeba określić czy winę za to ponosi tarcza koła czy opona. 2. Aby to osądzić, za pomocą czujników przystawianych do zewnętrznej i wewnętrznej krawędzi tarczy koła, są mierzone bicia (osiowe i promieniowe) dla obu stron tarczy koła, a rolka tocząc się po oponie ocenia bicie promieniowe koła.Posiadając te dane, program ocenia w jakim stopniu za zmiany wartości siły promieniowej jest odpowiedzialna wadliwa tarcza koła, a w jakim stopniu opona. Na ekranie wyważarki ukazują się następujące informacje : A – zmiana siły promieniowej powodowana przez kompletne koło; Zanim jednak obrócimy oponę względem tarczy koła, program poinformuje nas, jaka będzie Przykładowo przyjęto, że zmiana siły promieniowej wymuszonej przez oponę nie może przekraczać 110N (według badań Daimler - Chrysler). W przyszłości producenci samochodów i ogumienia określą własne wartości podanych wielkości, dlatego osoba obsługująca ma możliwość zmiany tych wartości w programie. Pomiar siły bocznej (LFM) Zdarza się, że samochód z prawidłowo ustawioną geometrią kół, jadący na wyważonych kołach ustawionych do jazdy na wprost, nie zachowuje prostoliniowego toru czyli „ściąga” w bok. Powodem jest siła boczna, działająca na samochód, będąca wypadkową sił bocznych powstających na styku opon i drogi. Siła boczna na styku opony i drogi powstaje w skutek stożkowatości opony. Może ona być następstwem nieprawidłowego zużycia opony, niejednorodności w budowie wewnętrznej opony (wada opony) lub uszkodzenia wewnętrznego opony. Możliwość pomiaru siły bocznej pracującej opony oferuje funkcja LFM. Dla wykonania pomiaru do opony jest dociskana rolka z siłą promieniową o stałej wartości. Promień rolki jest tak dobrany, że fakt zastąpienia płaszczyzny drogi przez powierzchnię walca nie ma większego wpływu na dokładność pomiarów. Po pomiarze sił bocznych dla wszystkich kół samochodu i ich ponumerowaniu, oprogramowanie Straight Trak wyważarki GSP 9700 wskazuje miejsce zamontowania poszczególnych kół pojazdu, aby sumaryczna wartość siły bocznej, działające na samochód była jak najmniejsza. Dzięki tej funkcji ułożenie kół w samochodzie jest optymalne co likwiduje uciążliwy efekt „ściągania” samochodu. |